Kun kuvien siirto iCloud-kuvakirjastoon ei etene…

Ongelma: Kuvien siirto iOS-laitteesta (iPhone tai iPad) iCloud-kuvakirjastoon ei toimi

Ongelman ilmeneminen

Kun otat käyttöön iCloud-kuvakirjaston puhelimessasi tai iPadissasi, on mahdollista että kuvien siirto ei koskaan ala, vaan näet jatkuvasti ilmoituksen jossa sanotaan että x määrä kuvia siirretään. Siirrettävien kuvien määrä ei vähene, vaan saattaa olla päivä- tai jopa viikkokausia jumissa. iCloud-kuvakirjaston käyttöönotto edellyttää langatonta verkkoyhteyttä (WLAN) joten ensimmäisenä kannattaa varmistua siitä että yhteys toimii. Alla olevista ratkaisuista voi olla apua jos toimivasta yhteydestä huolimatta siirto ei ala tai on jumissa.

Ratkaisu #1

Helpoin tapa korjata jumiutunut siirto on aloittaa se alusta. Tämä ratkaisu auttaa, mikäli yhteys palvelimeen on ollut aloitushetkelle heikko, tai jokin muu väliaikainen häiriö on keskeyttänyt kuvien siirron.

icloud-kuvakirjasto

Toimi seuraavasti:

  1. Ota iCloud-kuvakirjasto pois käytöstä. (Asetukset -> iCloud -> Kuvat -> iCloud-kuvakirjasto)
  2. Sammuta iPhone tai iPad ja kytke se takaisin päälle.
  3. Kytke iCloud-kuvakirjasto takaisin päälle.

Ratkaisu #2

Jos saat ilmoituksen että siirto alkaa kun puhelimesi tai iPadisi iCloud-varmuuskopion palautus valmistuu, täytyy sinun tehdä seuraavasti:

  1. Liitä iPhone tai iPad tietokoneeseen jossa on iTunes (Mac tai PC).
  2. Valitse synkronoida pieni määrä valokuvia tietokoneelta puhelimeen tai iPadiin.
  3. Ota iCloud-kuvakirjasto käyttöön puhelimella (Asetukset -> iCloud -> Kuvat -> iCloud-kuvakirjasto).
  4. Vastaa myöntävästi kun sinulta kysytään poistetaanko tietokoneelta aiemmin synkronoidut kuvat.

icloud-kuvakirjaston_korjaus2

Viitteet

  1. http://forums.imore.com/ask-question/331378-photos-ios-stuck-uploading-icloud-photo-library.html#post2553817
  2. https://discussions.apple.com/message/27766286#27766286